Samozřejmě zde nebude chybět doposud vedoucí závodník a nedávný vítěz závodu mezinárodního mistrovství České republiky v Nové Pace, divize Touring Autocross, VÁCLAV FEJFAR. Podnik v Bausce patří vedle Nové Paky a italské Maggiory mezi nejdéle se jezdící závody v seriálu mistrovství Evropy.

Václave, víš o tom, že jsi od roku 1997 při svých startech na lotyšské půdě nikdy nechyběl ve finále A?
Vím, že jsem zde startoval více než patnáctkrát, a že mě zdejší trať vyhovuje, protože se zde střídají velice rychlé úseky s technickými pasážemi a hodně záleží na správné stopě nájezdu třeba na skoky, nebo do zatáčky po startu. A snad se dá říci, že trať mám již dokonale přečtenou, a proto se mi na ní dlouhodobě daří.

Připomenu jen, že jsi od roku 2004 neskončil hůře jak čtvrtý a bilance tvých startů s fábií je velice lichotivá – druhé, třetí a dvakrát první místo. Jaké to bude letos?
Každý závod je specifický a ovlivňuje ho spousta faktorů. Letos je navíc přihlášeno šestnáct jezdců, vypadá to i na finále B a mezi nimi je devět Rusů a nebo zástupců bývalého Sovětského svazu v čele s Pleskovasem, toho zde poženou stovky fanoušků.

Ovšem největším soupeřem zůstává Tamás Kárai, který asi stále nemůže překousnout letošní první porážku a také tvůj loňský fantastický předjížděcí manévr při nájezdu na skok, kde jsi ho dostal.
Určitě mě bude chtít porazit, ale není sám, to samé bude chtít již zmiňovaný Pleskovas, Koršunov, Sivirchukov, Fatkhutdinov nebo místní střelec Reinsalu. Hodně napoví již sobotní měřené tréninky. Budu se snažit Bausku dokončit tak, abych byl i po dvou závodech v čele divize Touring Autocross.

Jeden okruh v Bausce měří 940 metrů, převýšení je pouhých pět metrů a povrch tvoří hlína. Start je ovšem z asfaltu. Na trati jsou dva umělé skoky, na kterých jezdci skáčou až do vzdálenosti dvaceti metrů. Závodu zpravidla přihlíží v neděli více jak deset tisíc diváků. Vedle šestnácti „plechových" aut je přihlášeno jedenáct vozů Junior buggy, jedenadvacet Super buggy a čtyřiadvacet Buggy 1600, v mistrovství Lotyšska je dále doplní více než dvacet národních jezdců. V sobotu začínají měřené tréninkové jízdy od 13.30 a první jízdy od 17 hodin. V neděli se jedou závodní jízdy od 11.40 a 13.30. Finále pak určí vítěze od půl čtvrté odpoledne. ⋌Pavel Vydra