Tento termín oficiálně stihlo 131 závodníků z patnácti zemí. Nejvíce exotickým závodníkem je Argentinec Gilberto Benoid, který odstartuje v divizi Super Buggy 1600.

Není to ovšem číslo konečné, neboť ti, kteří doposud nestihli, mají ještě šanci přihlásit se do 27. června za zvýšený vklad. Při pročítání přihlášek je zřejmé, že se v Nové Pace představí více jak patnáct jezdců, kteří ve Štikovské rokli ještě nikdy nestartovali.

Nejvíce jezdců je přihlášeno v divizi Buggy 1600 – padesát dva, v Super buggy čtyřicet čtyři. V Junior buggy zaslalo přihlášky sedmnáct a v Touring Autocross osmnáct závodníků.

Velký problém udělalo pořadatelům limitované denní čerpání vody. Byli proto nuceni obstarat velkoobjemové nádrže na vodu, které se postupně budou plnit, aby v době závodů bylo k dispozici dostatečné množstí vody k nezbytnému kropení trati. Ta se již několik dní upravuje veškerou dostupnou technikou a členové Autoklubu Nová Paka upravují také divácké prostory.

Příznivci autokrosu se také mohou těšit na tradičně obsáhlý program, v němž nechybí statistické tabulky, plakát, medailonky jezdců, i podrobnější představení kariéry Jiřího Bartoše, Petra Bartoše, Václava Fejfara a legendy Jana Hovorky.

Své pocity před domácím závodem v Nové Pace poskytl lužanský jezdec Václav Fejfar, jenž bude opět hlavním kandidátem na titul. „Příští týden ještě absolvuji kontrolní vyšetření v Praze. U mě to samozřejmě nebyl jen problém se žebry, ale i s plícemi a ledvinou," popisoval sůj zdravotní stav Václav Fejfar a vyjádřil se ke vztahu s Otakarem Výborným, jenž je v divizi Touring Autocross v čele celkového pořadí o tři body právě před Fejfarem a v minulém roce mohl za jeho předčasné ukončení sezony. Fejfar totiž měl po kontaktu s ním těžkou havárii a utrpěl zranění.

„Podali jsme si ruku a fungujeme dále. Beru to tak, že to ke sportu patří. Jen on sám musí vědět, jak to bylo. Já už jsem to zkrátka přešel, už to ze mě vyprchalo a jedeme dál," uvedl Fejfar.

Máte nyní v autě nějaká omezení?
„Trochu jsem zhubl, neboť jsem předtím v podstatě třičtvrtě roku nic nedělal. Nyní od února každý den plavu, snažím se sportovat a nějak cičit. Mohu říci, že už jsem zpět v kondici, ve které jsem byl předtím. Cítím se velice dobře, nemám s ničím problém a funguji na plné obrátky.
Na závody v Nové Pace se těším. Neměl bych to říkat, ale přiznám se, že když jedu sám, je to bomba, všechno v pořádku, ale když jedu v chumlu, mám trochu obavy. Musím říci, že v Seelowě jsem se díval hodně za a vedle sebe. Závod v Litvě byl velice rychlý, tam ze mě vše spadlo. Bylo dobře, že jsem vyhrál, protože jsem dostal potřebnou inkejci a jsem snad zpět. Na druhou stranu bych lhal, kdybych řekl, že jsem v sobě neměl blok. Měl, jako asi každý."

Vaše kategorie se v poslední době vyrovnává. Čemu to přičítáte?
„Je to určitě v technice a zázemí. Musím říci, že nyní by měl dřívější suverén Kárai veliké problémy, protože za ty dva roky šla auta neskutečně dopředu jak výkonnostně, tak podvozkově. Mám z tohoto vývoje radost, je to o závodění, a tak to má být.    (pv, dopa)