Najman přitom do neoficiálního mistrovství Evropy na přírodních okruzích letos naskočil skvěle, když z úvodního podniku v nizozemském Hengelu přivezl dvě druhá místa a rovných čtyřicet bodů. Jenže od té doby uplynulo hodně času a přibyly i strasti. „Od Holandska se mi bohužel moc nedaří, jelikož nám nedrží technika,“ přiznává velký sympaťák.

Výsledkové listiny z dalších tří štací evropského seriálu mu dávají za pravdu. V německém Schleizu, ve finské Imatře i naposledy v belgickém Chimay dojel vždy pouze v jedné jízdě ze dvou. „Na těchto podnicích jsme měli pokaždé nějakou závadu motoru, což ovlivnilo výsledky. Buď jsem nedojel, nebo jsem závodil s náhradním motorem, který nedosahuje takových výkonů,“ pokračuje Najman.

A s podobně nepříjemnými vyhlídkami míří i na východ Čech. „Bohužel jsme s týmem nestihli dát po Belgii dohromady ostrý motor, což znamená, že pojedu s náhradním. Bude to pro mě těžké, ale zároveň to určitě nevzdám. Pokusíme se udělat co nejlepší nastavení a zabojujeme o dobrý výsledek a body do seriálu IRRC,“ slibuje

V silné evropské konkurenci mu zatím patří páté místo, když celkovému pořadí vévodí jiný Čech Marek Červený, druhý je Brit Adam McLean. Následují Nizozemec Ilja Caljouw a další Angličan Gary Johnson.

Průběžné pořadí seriálu IRRC – Supersport: 1. Červený 163 bodů, 2. McLean (VB) 150 b., 3. Caljouw (NIZ) 106 b., 4. Johnson (VB) 98 b., 5. Najman 69 b.

I přes technické problémy je jasné, že Najman nedá svoji kůži lacino, vždyť Hořice ho pro závodění uchvátily. „Když mě otec poprvé v roce 2010 na Zatáčky vzal, hned mě očarovaly. Chtěl jsem se tu alespoň jednou svézt, což se povedlo v roce 2016 na klasiku. Bylo to neskutečný pocit – díky Hořicím jsem začal jezdit road racing. Tu trať prostě miluju,“ uzavírá.

Jestli bude s náhradním motorem konkurenceschopný, ukážou již sobotní tréninky. O body se pak bude prát v neděli.

Takhle se na České Tourist Trophy závodilo v roce 2023

Střípky ze závodního víkendu v Hořicích. Jubilejní 30. ročník si jezdci i fanoušci museli užít. | Video: Deník

PROGRAM

Sobota 10. srpna 2024 (kvalifikace)

08:30 – 08:50 I. měřený trénink Klasik 175 + 250
09:10 – 09:35 I. měřený trénink IRRC SSP
09:55 – 10:15 I. měřený trénink Klasik 350, 350 (B), 250 (B)
10:35 – 11:00 I. měřený trénink IRRC SBK
11:20 – 11:40 I. měřený trénink Klasik 500 + 750
12:00 – 12:20 I. měřený trénink Side
12:20 – 13:00 Přestávka
13:00 – 13:20 II. měřený trénink Klasik 175 + 250
13:40 – 14:05 II. měřený trénink IRRC SSP
14:25 – 14:45 II. měřený trénink Klasik 350, 350 (B), 250 (B)
15:05 – 15:30 II. měřený trénink IRRC SBK
15:50 – 16:10 II. měřený trénink Klasik 500 + 750
16:30 – 16:50 II. měřený trénink Side

Neděle 11. srpna 2024 (závody)

08:45 10 kol IRRC SSP
09:50 7 kol Klasik 175 + 250
10:55 10 kol IRRC SBK
12:00 20 min. Side
Vyhlášení dopolední části programu od 12:30 v prostoru startu a cíle.
13:30 10 kol IRRC SSP
14:35 7 kol Klasik 350, 250 (B), 350 (B)
15:40 10 kol IRRC SBK
16:45 7 kol Klasik 500 + 750
Vyhlášení odpolední části programu od 17:30 v prostoru startu a cíle.