Má za sebou velmi vydařenou sezonu. Motocyklový jezdec MAREK ČERVENÝ ji zakončil šestnáctým místem na jednom z nejprestižnějších závodů jezdců na přírodních okruzích, Velké ceně Macau. V uplynulé sezoně přešel z kategorie supersportů do nejsilnějších superbiků a v seriálu mistrovství Evropy na přírodních okruzích skončil v premiérové sezoně druhý. „Se sezonou jsem naprosto spokojený. Neustále se zlepšujeme,“ říká Červený.

Podruhé jste jel na legendárním závodě Macau GP. Jak to hodnotíte?
Celé závody probíhaly přesně tak, jak jsme chtěli a co jsme si naplánovali. Dařilo se nám v tréninku a po tréninku zrychlovat, takže jsme oproti loňskému zlepšili čas a vylepšili i umístění.

Kvůli tragické nehodě se nejen celý závod, ale pouze část..
Byla tam velká nehoda a závod byl přerušen, poté se ani nedojížděl. To mě mrzí, protože to mohlo být ještě lepší. Navíc v tu chvíli jsem byl na patnácté pozici, ale nakonec se počítají výsledky z předchozího kola. Na dostřel jsem měl jezdce, kteří jezdili o třinácté místo, ale bohužel takové jsou závody. Je to jejich součástí a mrzí mě, co se stalo.

Co dělá okruh v Macau tak těžký, když se zde stala takto tragická nehoda a o život přišel britský jezdec Daniel Hegarty?
Všechny okruhy jsou náročné, ale v Macau to hodně stěžuje to, že tam nejsou únikové zóny. Jsou tam pouze svodidla a je to náročné z hlediska toho, že okruh měří šest kilometrů, přitom je tam velká vlhkost a teplota, což je pro nás závodníky fyzicky hodně náročné. Když se všechno spojí, je to jeden z nejtěžších závodů.

Celkově jste s šestnáctým místem spokojen?
Rozhodně ano. Beru to velmi pozitivně, protože zlepšení tam proběhlo a za to jsme rádi. Máme další důležitá data, která jsme nasbírali, což je skvělé.

Pomohlo vám, že jste v Macau startoval už loni a měl tak s okruhem zkušenost?
Určitě mi to pomohlo moc. Když se kouknu do startovní listiny, tak kluci, s kterými jsem schopný jet, byli na Macau už třeba čtyřikrát nebo pětkrát a ti, co jsou v desítce, tam byli většinou ještě vícekrát, takže je to hodně o nájezdu kilometrů na té trati.

Letos startoval v Macau i další český jezdec Petr Bičiště..
Já si myslím, že se s tím popasoval velice dobře. Jak jsem to vnímal loni rozpačitě já, tak si myslím, že to měl podobné.

Dostal jste ocenění od značky BMW, o co šlo?
Jedná se o vyhlašování cen BMW Motorrad Race Trophy, kdy značka BMW vyhlašuje na každý rok nejlepší jezdce, kteří jezdí na motocyklech BMW v různých šampionátech a díky tomu, jak se umísťují, dostávají body do žebříčku. Letos bylo přihlášeno něco kolem 375 jezdců a já skončil na devátém místě.

Letos jste přecházel ze supersportů do nejsilnější kubatury superbiků. Jak těžké to pro vás bylo?
Je pravda, že na litrovém motocyklu jsem už před spoustou let jezdil, ale dneska jsou ty motorky úplně jiné. Hlavně o dost rychlejší. Myslím si, že jsem se aklimatizoval velmi dobře, což ukazuje celkově druhé místo v seriálu IRRC. To je vysoce nad očekávání.

Berete Macau GP jako vrchol sezony?
Je to velice prestižní závod, ale já beru dlouhodobé seriály víc než pouze jeden podnik, který se nikam nezapočítává. IRRC je pro mě prioritou, ale na Macau je těžké se jen dostat, takže to řadím hodně vysoko.

Nyní je po sezoně. Jak bude vypadat váš program a jaká je motivace do další sezony?
Všechno je to teprve v řešení. Ve mě to teprve doznívá a všechno budeme plánovat v následujících dnech. Motivace je stále velká. Chceme být nejlepší, čili zlepšovat se.