Odborníci však odhadují, že sebevražda stojí ve skutečnosti za každou druhou srážkou. Zbytek je zaviněn nedostatečným rozhlédnutím člověka před přejezdem či přebíháním přes koleje.

Koridor u Pardubic je přitom sebevrahy zvlášť vyhledávaný. Všech pět letošních „smrťáků" v Pardubickém kraji se stalo právě mezi Přeloučí a Kostěnicemi.

„Všechny tyto nehody se staly do 14 kilometrů od Pardubic," potvrdil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

V celém Královéhradeckém kraji se letos staly pouze dvě podobné tragédie. Počátkem ledna zemřel člověk na trati mezi Libuní a Jičínem, o tři týdny později pak srazil vlak chodce v Trutnově. Mnohem tragičtější skóre má Pardubický kraj kvůli svému koridoru i v minulých letech.

Vlaky na něm totiž místy jezdí až 160 km/h a i na rovném úseku, kde je osoba na kolejích zdálky vidět, je kvůli vysoké rychlosti téměř nemožné kolos včas zastavit.

„Za skutečně ideální viditelnosti vidí strojvedoucí osobu v kolejišti maximálně na půl kilometru. Brzdná dráha rychlovlaků je však delší, pohybuje se kolem jednoho kilometru," dodal mluvčí inspekce Drápal.

Sebevrah ve Valech kráčel kolejištěm k vlaku

Valy u Přelouče  – Ve středu v 19.30 hodin došlo nedaleko obce Valy na Přeloučsku k tragickému střetu osoby s jedoucím vlakem.  Člověk, kterého vlak smetl, zemřel na místě.

Šlo o třiatřicetiletého muže z Ostravska, který podle všeho do dráhy vlaku vstoupil z vlastní vůle. V prostoru vlakové zastávky dokonce nechal dopis na rozloučenou.

„Podle zjištěných informací vstoupil muž do kolejiště před projíždějící vlak a dal se do chůze směrem k lokomotivě," uvedla mluvčí pardubické policie Eva Maturová.

Strojvedoucí neměl  již šanci vlak zastavit a lokomotiva muže nabrala tažným hákem.

V tomto místě došlo před měsícem k téměř stejné události. Dne 3. března skočil do dráhy rychlíku v prostoru zastávky jiný muž. O dalších deset dní později zemřel muž pod koly vlaku přímo na pardubickém hlavním nádraží.

Od počátku roku tak na hlavním železničním koridoru v okolí Pardubic zahynulo  už pět lidí. Je to podobný počet jako vloni. „Více než jedna třetina všech srážek na kolejích je vyšetřena jako sebevražda," uvedl Martin Drápal, mluvčí Drážní inspekce.