I já jsem první den týdne začínala letecky, namrzlé pískovcové schody byly nekompromisní. Počítám, že pěkně dlouho se mi bude těžce dosedávat.

Silničáři asi zažili jednu z bezesných nocí, ale díky jim byly vozovky první třídy ráno bezpečné. Zatímco o víkendu odklízeli silničáři jen spadaný sníh, s postupným oteplováním se v pondělí ráno přidalo mrholení, které vytvořilo náledí. Nejhorší situace byla na silnicích třetí třídy, které se udržují sypáním inertních směsí, tam vlastně problém přetrvával ještě v pondělí odpoledne.

„Silničáři strávili poslední tři dny ve zvýšeném zápřahu. V terénu bylo všech dvaadvacet sypačů, použili jsme mix soli a písku, přesto na některých místech ledovatka přetrvávala. Obecně se ale dá říct, že silnice byly o víkendu i během pondělí sjízdné, i když samozřejmě řidiči museli jezdit opatrně a pomaleji," vysvětlila Jana Víchová z jičínské Správy a údržby silnic. 

Ačkoli podle předpovědi na příští dny má být počasí nad nulou a sníh i led by měly odtávat, budou mít silničáři práce dost zřejmě i dnes. Podle předpokladů bude kromě běžné údržby třeba odplužit zbytky zledovatělého sněhu. Nicméně úplně plynulý provoz na silnicích v pondělí ráno nebyl. Zvlášť na těch menších.

„Zaznamenali jsme několik zpoždění na Novopacku, kde ráno nebyly sjízdné silnice například ze Staré Paky nebo z Pecky do Nové Paky. Zpoždění těchto ranních autobusů byla delší než půl hodiny," informoval Petr Hejduk z dispečinku společnosti Osnado. Vůbec nevyjel například spoj ze Staré do Nové Paky v 8.40 hodin. Bus Line měly zase problémy na Veselsku.

„Nesjízdná vozovka byla ve Vysokém Veselí, Volanicích nebo Vrbici, některé spoje nejely vůbec, třeba z Veselí vyjel první autobus až před osmou hodinou," přiblížil dispečer společnosti Bus Line Jan Šolc.

Frmol měli v pondělí ráno i na chirurgické ambulanci v Jičíně, kde ošetřovali převážně zlomeniny horních a dolních končetin, ale i úrazy hlavy, způsobené pádem na ledovku. Pět pacientů utrpělo natolik vážná zranění, že je čekala operace.

Také Nová Paka se proměnila v ledové království. Pracovníci technických služeb vyjížděli do terénu v pět hodin ráno. Přednost v ošetření solí a inertním materiálem měly periferní tepny.

„Lidé nám volali, aby nás upozornili na nebezpečné úseky. Měli pochopení, jen se spíš zajímali, kdy k nim dorazíme. Chlapi si pořádně mákli, chodníky sypali místy ručně, bylo to náročné," popisuje náročný vstup do nového týdne šéf technických služeb Jiří Bičiště.

Pracovníci TS byli v pohotovosti také o víkendu, v neděli odklidili z centra veškerý sníh.