Tomáš Komárek, starosta Mlázovic
I když je situace poměrně vyhrocená, myslím, že účast ve druhém kole bude o poznání menší. Mnoho lidí nemá koho volit. Volební kampaň odpovídá úrovni kandidátů. Do značné míry však odráží různé marketingové modely a komunikační strategie, které používají jednotlivé volební týmy. Ty výrazně manipulují oba pány mimo jejich osobnost. Nechutné jsou různé osobní útoky, vyhrožování a bojkoty mezi podporovateli finalistů. Je vidět, že mnoho lidí má problémy s podstatou demokracie a respektováním názoru druhých.

Stanislava Najmanová, ředitelka
knihovny v Hořicích
Volební účast odhaduji o něco nižší než v prvním kole. Tipuji tak padesát procent. Volebním štábům se nedá upřít, že kampaň byla dobře cílená na konkrétní okruhy voličů. Po obsahové stránce byla podle mě špatná a nedůstojná. Dozvěděla jsem se v ní především, proč ani jednoho z kandidátů nevolit.Chyběly mi argumenty, které by mi pomohly v rozhodnutí, kdo z nich má k vykonávání této funkce lepší předpoklady. Přesto k volbám půjdu.

Pavel Nožička,
ředitel KZMJ Jičín
Doufám, že volební účast bude vysoká – alespoň jako v kole prvním, ale ještě lépe vyšší. V každém případě bude po sobotním podvečeru pro každého z nás platit ono cimrmanovské. „můžeme s výsledkem volby nesouhlasit, můžeme protestovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat". Takže ten, kdo chce mít alespoň čisté svědomí, že podpořil svého favorita, má v příštích hodinách jedinou možnost: vyrazit do volební místnosti. A bez ohledu na to, jestli pokládáme volební kampaň za korektní či nikoliv, použít při svém rozhodování vlastní zdravý rozum…

Helena Červová,
starostka obce Libuň
Nedomnívám se, že volební účast bude vyšší než v 1. kole. Mohu jenom předpokládat, ale podle názorů spoluobčanů se domnívám, že bude okolo 40%. Volební kampaně měly posloužit k tomu, aby kandidáti své voliče přesvědčili, ale spíše si svoji reputaci poškodili. Ve svém okolí vidím, že někteří si díky kampani své voliče odradili. Šťastnou ruku ve volbě prezidenta.