Spinning či Indoor cycling je skupinová jízda na stacionárních kolech za doprovodu hudby a pod vedením instruktora. Provází ho však spousta předsudků.

Jedním z nich je, že po spinningu rostou svaly.

„Ano, svaly se zpevní. Ale na to, aby vyrostly do obludných rozměrů, by bylo potřeba jezdit s obrovskou zátěží a nárůst svalové hmoty podporovat doplňky stravy. Jedná se o pohyb převážně vytrvalostního charakteru, který aktivuje pomalá svalová vlákna a ta jsou dlouhá a štíhlá,“ vysvětluje instruktorka Gréta Novotná.

Mýtus číslo dva: spinningem nelze zhubnout, protože se jede při příliš vysoké tepové frekvenci.

Tempo při lekcích je střídavé, většinou jde o takzvaný intervalový trénink, při kterém se střídá tempo ve vyšší tepové frekvenci s úseky odpočinkovými.

Takto postavený trénink je nejenom nejúčinnějším při snaze zhubnout, zároveň je to i nejlepší způsob zlepšení fyzické kondice a posílení kardiovaskulárního systému. Míru zátěže i tempo si každý volí sám.

„Hudba je jen vodítkem rytmu, nikoli dogmatem, podle kterého musí člověk jet, jinak ho instruktor napomene,“ doplňuje instruktorka Novotná a dodává, že všichni, kdo zvládli první hodinu, a pak i tu druhou, třetí a čtvrtou a vytrvali, poznali, že se postupně naučili poznávat své tělo a posouvat hranice výkonnosti dál a dál.

„Věřte tomu, že vyplavené endorfiny a pocit uspokojení po podaném výkonu stojí  za to,“ říká  instruktorka Gréta Novotná.