Zde nedávno otevřeli postcovidové centrum. Tady se paní Lammrová jako jedna z prvních pacientů zotavovala po koronavirovém onemocnění a zápalu plic. Povzbuzující motivací pro ni byly úsměvy, citlivá slova porozumění, a to jak od zdravotního personálu tak i ostatních sanitárních pracovníků.

V době, kdy celý svět bojuje se zákeřným virem, jsme za laskavý a vnímavý přístup obzvlášť všichni vděčni. Někdy nás ale chování druhých dokáže zranit, a to především pokud se obrátíme právě na ty, od kterých očekáváme oprávněně pomoc.

Pavel Rybička, operační důstojník a vedoucí směny C pracuje na KOPIS HZS KHK, kde pracuje už skoro 10 let.
11. 2. se slaví Evropský den linky 112, vloni v kraji zvonila 98655 krát

Spolužačka po léčbě v jičínské nemocnici měla navštívit jednu z doporučených ambulancí. Objednat se chtěla telefonicky, jak je i dnes, v době epidemie, všude doporučováno. Sestra jí však odbyla tím, že pokud si chce zabukovat návštěvu lékaře, musí přijet do Jičína osobně. Což je pro nemocnou ženu v současné době značně komplikované a přístup sestry ji jaksi vyrazil dech.

Nešlo o ojedinělý případ. Známí ze zdravotních důvodů v téže ambulanci chtěli zrušit vyšetření devadesátiletého dědečka, kterému navíc lékařka kvůli jeho zdravotnímu stavu nedoporučuje za mrazivého počasí vůbec vycházet ven. Na reakci zdravotnice, od které čekali pochopení, jen těžko hledali slova. Setkali se s arogancí a výhrůžkami. Prý nemohou očekávat, že jim nabídne jiný termín návštěvy nebo že je telefonicky objedná! Ledová sprcha místo laskavosti a tolerance. Tohle by se zdravotním sestřičkám stát nemělo.