Další díl seriálu s fyzioterapeutkou Evou Tálskou z Chrudimska, která čtenářům odpovídá na jejich otázky ohledně zdraví a životního stylu.

Někde jsem slyšel, že spousta potíží s pohybovým ústrojím pochází od špatného spánku. Existují nějaké rady, třeba v jaké poloze spát? Je zdravější spát na tvrdší matraci, nebo spíš na měkčí? A můžu spát úplně bez polštáře? (Ivan Novotný)

Ano, pane Novotný, čas našeho spánku je časem, kdy si odpočneme, stejně jako časem ,,zbídačení“ našeho těla. Kvalita spánku podmiňuje kvalitu života samotného. Tedy i to, na čem spíme a jak, spadá do kvality našeho chrupání a snění.

Osobně preferuji tvrdší matrace. A polštář? No, pokud si zajistíte tvrdší = pevnější matraci, doporučuji i alespoň nižší polštářek. Je to otázka tvaru Vaší páteře. Polohy, které zaujímáme během spánku, lze dost těžko vědomě koordinovat. Ale jistě jsou určitá pravidla. Ten nižší polštářek je třeba jedno z nich…

Ve spánku máme často oblíbené jednu dvě polohy a ty nechceme opustit. Může to být třeba ale právě ta poloha, ke které tělo nutíme a upevňujeme si jistý zlozvyk, stejně jako pití kafíčka v jednu odpolední a nebo sedění noha přes nohu.