Pisateli rovněž příliš nevadí současná útlumová situace v mladoboleslavské Škodovce – avšak vulgarity a zlomyslnosti jsme záměrně vynechali:

„Jsem normální Čech, veterinární lékař, vysokoškolský pedagog, považuji se za střední třídu… Škoda je pro mě srdeční záležitost. Moje první auto byla ojetá, humpolácky vyrobená Š 120, se kterou jsem měl jen problémy (za ty peníze!). Dal jsem za ni celý hrubý roční plat. Poté jsem si koupil favorita (1992). Byl každý rok dražší a dražší…

Tehdy firma tvrdila, že ceny jsou světové. Byl jsem na vrcholu blaha – perfektní auto (co já vůl věděl o ostatních značkách). Byli jsme kvůli tomu autu totálně zadlužená rodina – rok jsme skoro neměli co jíst, ale měl jsem štěstí. Favorita jsem po čtyřech letech prodal skoro za stejnou cenu (měl najeto 24 tisíc – neměl jsem na benzin). Já blb jsem na tom byl později lépe a koupil jsem si postupně dvě felicie, byl jsem s nimi celkem spokojen, a navíc jsem přece patriot.

Pak jsem slyšel jakéhosi manažera, když se jej reportéři v ČRo ptali na velmi vysoké ceny – slyšel jsem to na vlastní uši, že český trh je pro ně nepodstatný, takže i cenová politika tomu odpovídá. A v té době prodávali v ČR 50 tisíc aut (10 procent z celkového objemu, a to v zemi s 10 milióny obyvatel. A ve zbytku světa – 5 miliard obyvatel – dalších 500 tisíc! Český trh je pro Škodovku nepodstatný – tehdy jsem si o nich udělal názor. Vůbec je my, Češi, nezajímáme!

Přesto jsem blb a patriot – před dvěma lety jsem si koupil novou oktávii. Opět jsem se nechal ukecat – kde jsou ceny fordů, opelů, mazd, nissanů? A když jsem se dozvěděl, že u nás je Octavia dražší než v Německu… Proč jsou škodovky levnější v Rumunsku, Bulharsku? Navíc v Německu – při srovnání jejich platů! Prostě vem vás v Mladé Boleslavi čert!

Tuhle jsem se přeptal ve svém servisu, kam jezdím několikrát ročně už 15 let – nechávám je vydělat na oleji, údržbě atd. Chtěl jsem si nechat namontovat parkovací čidla, a víte, kolik za to chtějí? Sedm tisíc! A přitom vaše stránky uvádějí 5 tisíc. Všichni jste tak nenasytní! Kdybyste se začali chovat jako například Seat ve Španělsku, VW v Německu, Peugeot a Citroën ve Francii – tj. že si začnete vážit svého rodného klienta, který vám zachoval věrnost, zatímco vy jsme se k němu chovali jako hyeny, jen jej vyždímat…

Nevěřím tomu, že tento text dostanou na svůj stůl špičkoví manažeři Škodovky, ale vězte, že pokud nezměníte svůj přístup ke klientovi, věrnému, rodnému, nemáte šanci přežít, zvláště v dnešní krizové době. Budeme kupovat mazdy, toyoty, nissany, fordy, opely, VW, seaty, my pěšky chodit nebudeme, ale ani nebudeme jezdit ve škodovkách. Josef Zajíc