Do jednání s jednou z realitních kanceláří jsme se pustili ve chvíli, kdy jsme narazili na velmi zajímavý byt. Majitel projektu měl navíc stanovenou vyšší cenu a pouze jedno parkovací místo oproti nabídce realitní kanceláře. Byt jsme si prohlédli a stanovili si cenu, za kterou jsme ochotni ho koupit.

Následovalo jednání, které vyústilo v dohodu o ceně a o datu podpisu kupní smlouvy. Písemně nám bylo sděleno, že byt je rezervován do středeční schůzky, na které bude podepsána kupní smlouva. Na základě toho také realitní kancelář požadovala osobní údaje. V úterý odpoledne nám bylo sděleno, že byt byl prodán jinému zájemci. A to i přes tuto informaci od realitky: „A poprosím vás pro jistotu, aby se byt do středy neprodal, pošlete mi na sebe vaše iniciály, tj. rodné číslo, trvalé bydliště a telefonní spojení. Já v systému již na vás byt vyblokuji, že je již prodaný.“

A zde se dostáváme k problému. Byt byl písemně přislíben. Vznikly nám tedy náklady na právní služby, potvrzení pro banku, předjednaný hypoteční úvěr, o času ani nemluvě. Navíc jsme již zajistili prodej bytu stávajícího. Fascinující je, že nikoho, kdo má zkušenosti s realitním trhem, tato situace nezaráží. Vždyť vlastně jen nedodrželi slovo, navíc písemné.

Dovolím si tedy pochybovat o tom, že realitní trh se potýká s problémy. Zdá se, že ani krize nenaučila realitní makléře slušnému chování.⋌ (val)