Divákům, kteří tyto herce znají pouze z různých televizních inscenací a seriálů, se nelze divit, že zcela zaplnili velký sál novopackého MKS, kde tyto živé legendy měli možnost vidět na vlastní oči na jevišti vzdáleném několik metrů.

Ke trojici Rudolf Hrušinský, Veronika Freimanová a Zdeněk Žák, která divadelní hru pěveckých virtuózů zahajila vzpomínkami na své dřívější působení a pozdějším nápadem zazpívat na tradičním koncertu k výročí narození Verdiho kvartet z Rigoletta. O tomto svém nápadu mluví se čtvrtou význačnou operní virtuózku Janou Švandovou, která se ke trojici v průběhu připojila, ale s jejich nápadem, aby trojici doplnila na kvartet, nesouhlasí. Trojice se ji snaží zpočátku marně přesvědčit, a ač se zdá jejich nápad zprvu nesmyslný, kvartet z Rigoletta začne čtveřice umělců intenzivně připravovat.

Divadelní hra se odehrává mezi jednoduchými kulisami, které se rázem z hudebního salónku promění na dvě divadelní šatny, kde se operní zpěváci připravují na vystoupení a oblékají na sebe zajímavé kostýmy, a v případě Rudolfa Hrušinského i komického doplnění kostýmu. Jako mávnutím kouzelného proutku se na závěr představení kvartet herců objeví z šatny se svým pěveckým vystoupením na jevišti v záři reflektorů, kde si jej publikum může vychutnat v plné své kráse.

Ve hře s velkou dávkou typicky britského humoru se dojemně, ale bez laciného sentimentu, hovoří o lidech, kteří možná už mají produktivní věk za sebou, ale neztrácejí touhu žít, vůli něco udělat a hlavně snít.

Skvělé obsazení
Komedie v nastudování herců Divadla Bez zábradlí má jiskru a spád, což je dáno skvělým obsazením i nastudováním režisérem Petrem Slavíkem. Přítomní návštěvníci se po celé dvě hodiny výborně bavili a průběžně hru přerušovali potleskem a ovacemi, které se vystupňovaly v závěru, kdy se herci děkovali spokojenému packému publiku, které je potleskem vrátilo osmkrát na jeviště. Při odchodu ze sálu prozradily jejich úsměvy na rtech spokojenost, ať se jednalo o mladší diváky, či ty pokročilého věku, kteří se ve hře poznávali a zastávají podobnou zásadu seniorského operního kvartetu, která byla na jevišti několikráte slyšet – NSL – „Nesmíš se litovat".   Míla Pour