Vyprodáno bylo beznadějně tři týdny dopředu a ceny lístků tak na černém trhu dosahovaly astronomických částek. Například na Facebooku byli zoufalí zájemci ochotni dát za vstup i dva tisíce korun, a tak nebylo v Šimkových sadech v pátek odpoledne doslova kam šlápnout. „Na majáles do Hradce jezdíme pravidelně poslední tři nebo čtyři roky. Hrozně si to tu užíváme," svěřili se Deníku Tomáš Franěk a Tereza Navrátilová, kteří se v pátek přijeli do Šimkových sadů pobavit až z Prahy.

Fanoušci „pluli" davem na člunu

A nebyli jediní, kdo si hudební festival na třech pódiích náležitě užívali. Většině návštěvníků nevadilo ani to, že letos nepřijeli tradiční majálesoví headlineři - kapely Chinaski a MIG 21. Pořadatelé totiž z rukávu vytáhli jedno velké eso, a to kapelu Kryštof, která si od majálesových pódií dala předtím dvouletou pauzu. Do Hradce přivezla představit svoji speciálně upravenou Srdcebeat show.

Ještě předtím ale tisíce hudebních fanoušků bavila například kapela Mandrage, Wohnout nebo UDG. Ta během jedné ze svých závěrečných písní do publika vhodila nafukovací člun, ve kterém hrstka fanoušků „plula" davem. „Je to skvělá akce, skvělá tradice. Akorát mi vadí ty nekonečné fronty na pivo," posteskl si po dvaceti minutách čekání s prázdným kelímkem v ruce dvaadvacetiletý Adam Souček. Typické majálesové kelímky na pivo byly stejně jako v minulých letech vratné, na řadě z nich ale letos museli pořadatelé přelepit reklamu dodavatele piva, který se změnil. „Říkal jsem si kelímek s nálepkou pusinky? Co to je? Po odlepení jsem pochopil a že je letos jiný pivo mi vůbec nevadí," svěřil se se smíchem další mladík ve frontě na občerstvení. Poslední fanoušci opustili sady kolem jedné ráno, kdy festival skončil.