Loňský koncert ke Dni učitelů s programem pěveckého sboru Foerster se setkal s dobrým ohlasem u publika. Rovněž letos se koncert koná pod patronací starosty města Jičína Martina Puše v Porotním sále Valdštejnského zámku. Začátek je zítra (pátek 27. března) v 19 hodin. Na programu jsou ukázky z díla Ludwiga van Beethovena a Antonína Dvořáka.

Zatímco dvojvětý houslový koncert patří ke skvostům českého skladatele světové pověsti, je technicky obtížnou záležitostí a přitom oplývá nádhernými emotivními melodiemi, klavírní koncert vídeňského klasika c-moll, op. 37 je brilantní, virtuózní a strhující muzika.

Sólistky koncertu

„Sólisty v obou kusech jsou dívky. Houslistku Ludmilu Šulcovou, studentku brněnské konzervatoře a učitelku ZUŠ v Lomnici nad Popelkou, Jičínští dobře znají nejen z vystoupení PSO, ale právě nyní mohou posoudit, jaký pokrok udělala. Druhá sólistka, Kateřina Ochmanová, studuje klavír na konzervatoři v Pardubicích,“ uvedl houslista ansámblu a profesor Lepařova gymnázia v Jičíně Jan K. Čeliš.

Vedle dvou sólových skladeb uslyší posluchači ještě jednu, Dvořákův Slovanský tanec č. 8 (Furiant).
Největší amatérské hudební těleso našeho kraje, čítající dnes v plném obsazení přes čtyřicet muzikantů, Podkrkonošský symfonický orchestr, PSO řídí Martin Farský. Kolektiv není hudbymilovným Jičíňákům neznámý. Koncert ve Veliši, několik jarních koncertů, vždy s novým či podstatně obměněným repertoárem, úspěch u zdejšího publika, to vše svědčí o tom, že se společenství muzikantů daří.

„Prvním předpokladem je, že je muzicírování těší, a neméně důležité, že mají dobré odborné vedení (na rozdíl od vlastně nedávných počátků, kdy PSO ještě neměl dirigenta). A rovněž má celou řadu dobrých sólistů, kteří rozšiřují repertoárové možnosti orchestru. Rozvádím to proto, že vybudovat takovéto těleso není v dnešní době z řady důvodů (nástrojové obsazení zvláště v dechové sekci, zajištění zkoušek, notového materiálu, nezbytná soustředění i finanční stránka toho všeho) zdaleka jednoduché,“ dodal Jan K. Čeliš. (redakce s použitím materiálu Jana K. Čeliše)