Publiku tentokrát nabídl nejkrásnější muzikálové melodie, navíc zařadil španělské písňové hity, tedy „repertoár blízký širokému okruhu publika, který operní pěvec běžně nezpívá“, povídá Š. Margita. Jeho zpěv je dokonalost sama, vše zní v nejvyšší kráse. Zpívá především srdcem a duší. Má vytříbený hudební cit a herecký výraz.

Rád spojuje různé emoce, aby neztratil právě ono kouzlo povídání si s publikem, které virtuózně trefil od chvíle, kdy s trochou lehké elegance vkročil na pódium a vtipně glosoval, co bude zpívat. Bouchalo šampaňské, se stejnou elegancí sešel z pódia mezi publikum, nabídl přípitek a svým úžasným hlasem rozechvěl celý sál. Se španělským temperamentem zazpíval populární Larovu Granadu, bezprostředně aspoň chvíli jsme okusili kouzlo staré Paříže zpěvem jímavé melodie ze skvělého muzikálu Notre-Dame de Paris (R. Cocciante).

Kontakt s publikem se stupňoval zejména virtuózním popěvkem Sportinga Life z Gershwinovy jazzové opery Porgy a Bess. Margita tímto sofistickým kázáním Sportinga, které převrací biblické příběhy naruby, zcela ovládl posluchače.
Programové ztišení nastalo uvedením zlidovělé melodie „Maria“ z Bernsteinova muzikálu West Side Story. Úctu k ideálu nejčistšího ženství právě v tomto čase adventu projevil Š. Margita niterním zpěvem slavné Schubertovy písně Ave Maria. Nepřekvapuje, že do světa jeho zájmu o hudební divadlo patří scéna ze světově proslulého muzikálu Les Misérables skladatele Claude-Michele Schönberga.

Mohl bych popsat ještě několik krásných okamžiků s touto tenorovou hvězdou, třeba když si vybral proslulou píseň Caruso, v níž Ital L. Dalla symbolicky vzdává poctu Enricu Carusovi. Ale měli jsme radost také z kombinací mladých talentů, které si umělec pozval.

Možnost k prezentaci dostala Martina Bártová disponující příjemným lehkým hlasem a docela svěžím pohybem po scéně. Bylo zřejmé, že doma se cítí především v jazzovém repertoáru. Druhým hostem byl Tomáš Savka, který se zařadil mezi vyhledávané muzikálové a sólové zpěváky. Se značnou volností zazpíval několik svěžích písní a vypravil se např.do muzikálu Les Misérables v láskyplné scéně Mariuse. V duetu s protagonistou večera z téhož muzikálu zazpívali Modlitbu - Otčenáš na krásný text Zdeňka Borovce. Ještě přidali populární píseň Znám, jak je krásné lásku dát (S.Fain a Z.Borovec). V blížícím se finále si všichni účinkující společně s publikem zazpívali známou pasáž z muzikálu Notre-Dame de Paris.

Galakoncert skončil Denziho neapolskou písní Funiculi, Funicula, hitem všech tenoristů. Skvělý večer měl komorní atmosféru, na pódiu vánoční stromek a pouze klavír, ovšem s bravurní partnerkou prof. Katerinou Bachmannovou. Nezapomněl jsem ještě na něco důležitého?

Těžko bych omlouval opomenutí: bezprostředně jsme mohli zažít osobnost Štefana Margity, který nám v předvánočním období šťastně otevřel svět muzikálových melodií a nádavkem přidal skvosty španělských i jiných oblíbených písní. To vše zazpívané v kvalitě světové úrovně. Nebylo divu, že nadšené publikum tleskalo vstoje.⋌
Zdeněk Vokurka, hudební publicista