V Mnichově žijící Češka Renata Greiner se v posledních letech inspirovala světovým uměním a ve dvou posledních cyklech volně cituje dva slavné fotografy, Japonce Nobuyoshiha Arakiho v souboru nazvaném Dotyky a Helmuta Newtona v dílech s názvem Kořist nebo lovec. „Jeho fotografie žen jsem doplnila ptáky, kteří se ženami nějakým způsobem flirtují, v každém případě chtějí navázat kontakt a i název Kořist nebo lovec napovídá, že v podstatě není přesně dáno, kdo koho vlastně loví,“ vysvětlila autorka. Tvorba Renaty Greiner překvapuje technickou dokonalostí. Ze své profese grafičky do volné tvorby přenesla velmi dobrou řemeslnou techniku a hodně trpělivosti. Myšlenky a nápady zpracovává ve formě skic. Když získá přesnou představu a obraz skoro před sebou vidí, vypracuje si kresbu tužkou v originální velikosti. Často tak připraví více motivů jedné série, nejméně vždy dva obrazy. Technika je podle motivu i podle použitého kartonu různá. Nejraději pracuje na francouzských ručně vyráběných kartonech, bez výjimky používá při malování akvarelové barvy. Někdy v kombinaci se stříkací pistolí, jindy s akvarelovými pastelkami. „Tato technika patří mezi nejtěžší, ale výsledkem je krásná průzračnost a jemnost a nekonečná škála nuancí,“ uvedla výtvarnice.
Sama svoji tvorbu vidí mezi surrealismem, manýrismem a fotografickým realismem propojeným s grafickým cítěním a grafickou úpravou. Obdivuje barokní mistry, vzorem jsou jí Arcimboldo nebo Tizian, z moderních umělců Paul Wunderlich.