Bona Nota se netají svým amatérským statutem. Tím více vyniká jejich vztah k muzice. Podnikatelé, učitelky, i veterinární hygienička a student, dnes už absolvent HAMU. Nesnaží se podlehnout líbivosti. Pro jičínskou premiéru přivezli Stamice, Vivaldiho, Barsantiho a Telemanna. Barokní muzika melodická, příjemně poslouchatelná.

Hudba i slovo
Telemannova Ouverture „Burlesque de Quichotte" vyplnila druhou část programu po přestávce. Představovala na koncertě méně obvyklou kombinaci slova a hudby. Jičínská recitátorka Dana Rejmanová vždy přednesla část Cervantesova románu, kterou pak ilustroval orchestr hudbou. Divák měl tak vjem téhož děje ve dvou žánrech. Pečlivě připravený papírový program tyto pasáže i krátce vysvětloval. Zasvěcené bylo i krátké slovo dirigenta Daniela Chrásky před každou skladbou. Dana Rejmanová se na své vystoupení slova vždy pečlivě připravuje. A tak slavný Don Quijote zněl nikoli přečten, ale byl citován zpaměti. Ještě více tak bylo umocněno pečlivé nastudování. Kontakt pardubického orchestru s Jičínem už má svou tradici; sobotní koncert byl čtvrtým jičínským vystoupením.

Ještě k orchestru. Představuje 13 muzikantů, z toho 9 žen. Nelze se nezmínit o hezkých barokních kostýmech. Pánové černé kalhoty pod kolena, bílé punčochy, a zdobené nebo černé vesty. Dámy různobarevné šaty s brokátem, tomu přizpůsobily i účes. Tahle paráda není samoúčelná. Pomůže divákovi vstoupit do barokního cítění nejen muzikálního.

Na benefici přišlo do Porotního sálu 39 posluchačů. Nemnoho. Však nemůžeme úplně vyčítat Jičíňákům nemuzikálnost. ZUŠka se činí, Koláční, oba sbory a další. Nabídka veliká.

Zajisté nelze počítat s tím, že by Organum Cantate vybralo na koncertech celou částku potřebnou k opravě varhan. Příjemná však je skutečnost, že nečekají jen s rukama založenýma na přísun peněz. A ještě zprostředkují skvělé múzické zážitky .
⋌Bohumír Procházka