Představitele obce čeká po dokončení koupě mnoho práce. „Ještě minulý týdne jsme ladili poslední podrobnosti na ministerstvu dopravy a na drahách. Naším prvním cílem je připravit muzeum v nádražní budově. Bude věnované jak historii obce, tak trati Brno – Hevlín – Laa – Vídeň, tak minulosti i současnosti zdejší cihelny,“ řekl starosta Hevlína Antonín Pichanič.

Ben je pohodový pejsek. Jsou mu tři roky. Je čistotný, mazel, ale taky moc teskní. Byl zřejmě dost často v lidské společnosti a teď mu moc chybí. Na vodítku umí,děti snese. S ostatními pejsky nutno vyzkoušet. Doporučujeme se do rodiny, kde by byl jako jej
OBRAZEM: Pes z útulku? Zdravý, očkovaný a s čipem

Na podzim pak obec plánuje oslavu. „Dvanáctého září přijede na hevlínské nádraží vlak s parní lokomotivou. Chystáme bohatý historicky laděný program, kterým připomeneme sto padesáté výročí zahájení provozu na trati z Brna do Vídně přes Laa a Hevlín,“ dodal Pichanič.

Trať chtějí zachovat

Postup Hevlínských ocenil Martin Kouřil, který se železnicí na jihozápadní Moravě dlouhodobě zabývá. „Je úplně symbolické, že obec trať kupuje v roce výročí zahájení provozu na trati, která byla a je nejkratší trasou mezi Brnem a Vídní. Je to dobrý krok správným směrem a projev tolik potřebného zaměření na dlouhodobé cíle, který dnes tolik postrádáme,“ poukázal Kouřil.

Ilustrační foto.
V kalendáři zima. Teploměry na jihu Moravy ale ukazovaly jarní teploty

O tom, zda a jaký bude trati v nejbližších letech provoz představitelé obce jednají. „Trať chceme v každém případě zachovat, o využití budeme jednat a s rakouskými sousedy se chceme dál usilovat i obnovu chybějícího úseku do sousední Laa,“ sdělil Pichanič.