Celkové číslo nakonec ukazuje mírný pokles v celkové návštěvnosti, nejedná se však o nic dramatického. Pozitivní naopak je, že mnohá infocentra zaznamenala nárůst zájmu o turistické suvenýry a regionální produkty a s tím související nárůst tržeb oproti minulým sezonám.

„Turistická sezona naštěstí proběhla mezi dvěma nouzovými stavy za relativně klidné epidemiologické situace, což nám doufám potvrdí i celková návštěvnost památek, turistických cílů a ubytovacích zařízení, kterou budeme mít k dispozici začátkem roku 2021,“ doplňuje Jitka Kořínková.

Nejnavštěvovanějším informačním centrem v regionu zůstává jičínské „íčko“, které ve sledovaných měsících červen září navštívilo více než 60 tisíc návštěvníků (60 956). Jedná se sice o mírný propad oproti minulému roku, přesto je to stále číslo úctyhodné.

Akce v Jičíně. Ilustrační snímek.
Zamyšlení nad tím, co nám koronavirus dává a bere

„Co bylo velmi potěšující, že se nejednalo pouze o jednodenní návštěvy. Lidé v Jičíně zůstávali po delší dobu a plné kapacity hlásily i místní hotely,“ přibližuje vedoucí zdejšího informačního centra Radka Tobolková.

V pomyslném žebříčku návštěvnosti následuje informační centrum v Autokempu Sedmihorky (33 131), RTIC Turnov (21 511) a IC Mladá Boleslav (14 646). Nárůst návštěvnosti letos zaznamenalo infocentrum v Nové Pace, které v letošní sezoně navštívilo 6 088 turistů. 

Pavel Charousek