Opírali se přitom o údaje více než 855 tisíc nehod v letech 1982 až 2004. „Ukázalo se, že mezi oběma faktory existuje souvislost,“ tvrdili vědci.
Podle názoru australských vědců mají nejnižší index viditelnosti černá, modrá, šedá a zelená barva. Naopak nejvíce bezpečné jsou bílé automobily, které se podílejí na haváriích o dvanáct procent méně než černá vozidla.

Rozhodující je chování řidiče

Pojišťovny a policisté v České republice jsou však v názorech opatrnější.
„Česká pojišťovna nerozděluje motoristy podle toho, v jak barevném automobilu jezdí, ale podle toho, jak se chovají na silnicích. Ti, kteří neškodí svému okolí, získávají bonus a mají mnohem levnější pojištění. Pirát silnic může sedět v bílém i v černém vozidle. Nebo si myslíte, že změnou barvy automobilu se automaticky změní i chování řidičů na silnici?“ řekl nám mluvčí České pojišťovny Václav Bálek.

Nejvíce nehod stříbrných aut?

„Podle vyšetřovatelů dopravních nehod v pardubickém okrese nejvíce dopravních nehod mají automobily se stříbrnou metalízou a tmavě modré. Je to dáno i tím, že takových aut jezdí na našich silnicích nejvíce,“ tvrdila mluvčí pardubické okresní policie Jitka Vavříková. „Nejméně nehod evidujeme u vozidel s jasnými barvami. Minimálně jich je u červených aut,“ dodala mluvčí.