Na dnešní poměry v automobilovém designu má MG Cybester možná trošku moc velká a široká přední světla. Jinak ale tento vůz, který si budeme moci i v Česku koupit již během příštího léta, vypadá úchvatně.

Hlavně zadní partie je esencí sportovnosti a vůbec nevadí, že na ní chybí dvojice či dokonce čtveřice výfukových koncovek. Ano, MG Cybester je elektromobilem, protože tato původně britská a nyní čínská značka se již plně vydala na cestu k bezemisní individuální dopravě.

Na to, jak vůz vypadá, se můžete podívat do fotogalerie.

Oficiální premiéra bude v květnu příštího roku v Šanghaji. Jeden exemplář předtím prověří britská dvojčata Hugo a Ross Turnerovi na cestě z Londýna právě do tohoto čínského velkoměsta.

Na jedno z jejich videí se můžete podívat zde:

Zdroj: Youtube

Zatím jezdí po Evropě a v řadě míst mají zastávku, kde tento dvoumístný výkonný model představují laické i odborné veřejnosti. Jednou ze zastávek měli na počátku tohoto týdne v Praze. Dále budou pokračovat třeba i přes Indii a Indonésii do Číny.

Z nuly na sto za 3,2 sekundy

Veškerá technická data o své novince hodlá MG odtajnit právě až během šanghajského odhalení. Ovšem nyní již má auto finální vzhled a neznámá nejsou ani důležitá technická data.

Jen na nekvalitních okreskách nesbírá vůz ty nejvyšší známky
Test rodinného Peugeotu 2008: Do boje vyráží s novou trojicí lvích drápů

Takže, výška vozu je na dnešní poměry vozů (a hlavně na ty s elektrickým pohonem) extrémně nízká. Výška činí jen 132 centimetrů. Od předního po zadní nárazník měří 453 centimetrů a šířka byla naměřena 191 centimetrů.

Zatím se hovoří o tom, že k dispozici budou dvě verze. Jedna dostane menší baterii (s kapacitou 64 kWh) a jedním motorem. Bude tak mít výkon přibližně 300 koňských sil. Dojezd byl zatím oznámen pouze podle čínské homologační normy a dosahuje 520 kilometrů. Podle WLTP to bude pravděpodobně necelých 400.

Nové Fordy Transit Custom a Tourneo Custom jsme zkoušeli v okolí Mnichova
Vyzkoušeli jsme i volantostolek. První svezení s novým Fordem Transit Custom

Druhá, dražší varianta, dostane baterii s kapacitou 77 kWh by mohla zvládnout ujet přibližně 450 kilometrů. Výkon dvou trakčních elektromotorů dosáhne 536 koňských sil a 725 Newtonmetrů točivého momentu. Zrychlení z nuly a sto nemá trvat více než 3,2 sekundy.

Ceny, podle šéfa tuzemského zastoupení MG Martina Králíčka, hodlá automobilka zveřejnit pravděpodobně na jaře.