Kolem havárií elektromobilů panuje velká spousta obav, spojených především s tím, že začnou vozu hořet špatně uhasitelné baterie, nebo že začne karoserie probíjet. Náraz Mercedesů v testovacím centru v Sindelfingenu se tak snaží ukázat, že nic takového u současných elektromobilů nehrozí, a že jsou současné elektrické Mercedesy stejně bezpečné, jako spalovací modely. A to navzdory tomu, že zdolávají stejný test jako spalovací auta, ovšem při výrazně vyšší hmotnosti. Menší EQA má přibližně 2,2 tuny, větší EQS SUV potom 3 tuny. Trochu hrozivě zní tato čísla při představě, že by konkrétně EQS bouralo s výrazně menším a lehčím klasickým osobákem, na druhou stranu ten samý problém vzniká i při srážce s větší dodávkou.

Zdroj: Youtube

Zajímavá je metodika testu, simulující mnohem závažnější havárii, než kterou používá při nárazových testech zmíněný Euro NCAP. Pro simulaci čelního nárazu s překrytím se u Euro NCAP vůz posílá v rychlosti 50 km/h proti 1 400 kilogramů vážícímu vozíku, který tvoří deformovatelná hliníková plástev.

Mercedes-Benz však poslal proti sobě dva vozy, z nichž každý jede rychlostí 56 km/h. Celková energie nárazu je tak výrazně vyšší. Vozy se střetnou s padesátiprocentním překrytím, což simuluje typicky situaci, kdy jeden z řidičů nezvládne předjížděcí manévr. Rychlost střetu 56 km/h u obou aut zohledňuje, že budou řidiči těsně před střetem krátce a intenzivně brzdit z rychlosti kolem 90 km/h.

Mlhovky opět na scéně. Víte, jaká světla si rozsvítit v podzimním období?

Střet o parametrech, které v reálném světě zavání tragédií, dopadl pro oba Mercedesy a jejich pasažéry v podobě testovacích figurín nadmíru dobře. Přestože mají obě auta zcela zdemolované přídě, kabina pro posádku se nezhroutila a vozům šly běžným způsobem otevřít dveře. Senzory na figurínách ukázaly, že riziko vážného či dokonce smrtelného zranění by bylo v tomto případě velmi nízké.

Důležitou součástí nárazu je pochopitelně i odpojení vysokonapěťových komponent, čímž se rozumí baterie a všechny systémy s napětím vyšším než 60 voltů. K odpojení dojde automaticky, pokud vůz zaznamená vážnou nehodu, stejně jako dojde k vystřelení airbagů. Ani u jednoho vozu nedošlo k vnitřnímu vyzkratování baterie, a tedy k požáru. Není divu, automobilky si bezpečnost baterií velmi hlídají a snaží se o to, aby se i v případě zkratu a požáru jednoho článku, nešířil tento požár dál skrz akumulátor.