VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať mezi Bousovem a Kopidlnem se změní ve zkušební laboratoř

Kopidlensko – Na železniční trať mezi Kopidlnem a Dolním Bousovem se téměř po šesti letech vrátí čilý ruch. Stát totiž tento dvaadvacet kilometrů dlouhý úsek prodává společnosti AŽD Praha.

9.3.2016
SDÍLEJ:

Jeden z posledních víkendových vlakových spojů na Dětenicku.Foto: DENÍK/Iva Kovářová

Ta chce na trati testovat zabezpečovací zařízení. Současně ji ale nabízí k využití pro jízdy historických vlaků, takže milovníci mašinek by o nostalgické výlety okolo Humprechtu neměli přijít.

Navíc nový vlastník hodlá trať opravit a vybudovat z ní jednu z nejmodernějších regionálních linek. Nebrání se ani tomu, aby se sem opět vrátila pravidelná osobní vlaková doprava.

„Do obnovy tratě chceme vložit zhruba dvacet milionů a dalších padesát milionů do zabezpečovacích technologií," slibuje tiskový mluvčí firmy AŽD Jiří Dlabaja.

Pravidelné spoje na trase Dolní Bousov – Kopidlno, které přepravovaly cestující, tu jely naposledy 13. března v roce 2010. Kraj si totiž u přepravce neobjednal osobní přepravu a vlaky definitivně nahradily autobusy.

O zachování spojů usiloval starosta obce Dětenice Radomír Vališka, kterému se před čtyřmi lety podařilo vrátit vlaky na koleje alespoň v létě. Prosadil a zajistil pro veřejnost letní jízdy vlakem okolo Humprechtu. Putování vláčkem z Dolního Bousova do Dětenic, Kopidlna, Jičína, Sobotky má na starosti Mladoboleslavský železniční spolek, který vypravuje mimořádné vlaky vedené historickým motorovým vozem M 131.1081. Vedle toho tu s motoráčkem profrčí i na objednávku. 

Předseda boleslavského spolku Martin Bárta o prodeji tratě ví, s novým majitelem zatím nejednal. Věří, že ale dostojí svým slibům a letní nostalgické vyjížďky povolí. „Domnívám se, že nebude problém se na letním provozu domluvit," přidává se starosta Dětenic Radomír Vališka, který hodlá provoz zajistit i letos. „O prázdninách bychom chtěli dát trať k dispozici místním dopravcům, to znamená, že bychom ji zachovali ve prospěch veřejnosti. Poplatky budou pronajímatelé platit, ale nebudou vyšší než v současné době. Navíc chceme vložit zhruba dvacet milionů korun do obnovy tratě a dalších padesát milionů do zabezpečovacích technologií, aby trať byla kvalitní a nechalo se po ní rychle a bezpečně jezdit, " naznačuje tiskový mluvčí. Jinak hodlá ADŽ změnit lokální trať na železniční laboratoř s přejezdy a zabezpečením, které pro dráhy vyvíjí. Trať je pro vývoj a testování drážní techniky vhodná, neboť jí protíná pětadvacet zastaralých přejezdů.

„Budeme tu zkoušet novější technologie, které na české železnici ještě nejsou. Jsou to nejrůznější přejezdy dálkově ovládané, zabezpečovací zařízení s využitím satelitních technologií. Z pohledu regionálních tratí to bude jeden z nejmodernějších úseků a pokud tu obce budou chtít zavést třeba dva páry vlaků ráno a večer, tak jim to rozhodně umožníme," říká Jiří Dlabaja a pokračuje: „Nechceme sterilní trať, chceme, aby žila. Cenu za její nákup vám zatím neřeknu, čekáme na schválení transakce vládou," uvedl mluvčí k průtahům ze strany vlády.

AŽD Praha je významným, ryze českým dodavatelem a výrobcem zabezpečovací, telekomunikační, informační a automatizační techniky, zejména se zaměřením na oblast kolejové a silniční dopravy včetně telematiky a dalších technologií. Společnost zajišťuje výzkum, vývoj, projektování, výrobu, montáž, rekonstrukce a servis zařízení, systémů i investičních celků.

Autor: Iva Kovářová

9.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Atletky stále bez porážky, muži mají jistotu

Ilustrační foto.
3

Hostina pro pedofily. Školka vystavila na webu fotogalerii nahatých dětí

První Jóga kemp: zaměřeno nejen na duši, ale i na životní prostředí

Troskovice - Poprvé v historii Českého ráje více než stovka nadšených lidí věnovala celou sobotu a nedělní ráno své duši a cvičení. Účastníci Jóga kempu byli příjemně naladěni, i přes chvilkovou spršku, kterou nakonec uvítali jako příjemné osvěžení. Program si všichni užili na 100 % a v areálu po nich navíc nezbyl jediný odpadek.

DOTYK.CZ

Před 41 lety se Zlaté piesky zalily krví. Došlo k nejhorší letecké havárii u nás

/VIDEO/ Pavol Hammel měl krušnou noc, slavilo se, pilo. Teď je kolem osmé ráno a on vláčně klimbá v odbavovací hale pražské Ruzyně. Pár kolemjdoucích ho poznává, je to frontman bigbítové kapely Prúdy, v roce 1976 dost populární. V 8:27 se zvedá dopravní letoun Iljušin Il 18-B z ruzyňské rampy, bez rockera na palubě. Alkoholové koma mu právě zachránilo život.

Železnice do B třídy s novým koučem!

Jičínsko - Fotbal: Na pozici trenéra Železnice v minulých dnech přišel Mgr. Vladimír Blažej. 

Sportovci se v říjnu dočkají nových šaten

Jičín - Výstavba nového objektu šaten ve sportovním areálu je již ve fázi dokončovacích prací.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení