Tuto akci zorganizovaly pojišťovna MetLife a nezisková vzdělávací organizace Junior Achievement Czech a zúčastnilo se jí 69 studentů z 11 středních škol z celé ČR. V unikátním dvoudenním klání studentských projektových týmů zvítězil tým, který propojil propagaci testů finanční gramotnosti pro mladé s podporou charitativních projektů. Ve vítězném týmu byla i studentka MOA Jičín Barbora Pokorná. To nebyl ale jediný úspěch jičínské obchodní akademie, protože i ve druhém vítězném týmu měla škola svého studenta Oleha Telychku.

V rámci tohoto dvoudenního klání studenti dostali za úkol řešit reálný problém ze sféry byznysu, který jim zadal generální partner soutěže, pojišťovna MetLife. Součástí řešení byla i tvorba krátkého videa a jeho prezentace před všemi soutěžícími i před hodnotící porotou. Členové poroty byly z řad profesionálů na vzdělávání, komunikaci (marketing, PR a reklamu) a produktové pojišťovnictví, Hodnocen byl nápad, kreativita a originalita řešení, úroveň prezentace i realizovatelnost projektu, ale také týmová spolupráce a nasazení.

Jednotlivé týmy pracovaly po šesti studentech pod vedením mentorů z řad zaměstnanců MetLife a zpracovávaly návrhy, jak nejlépe propagovat novou aplikaci Snoopyho testovárna, která testuje úroveň finanční gramotnosti u různých typů současných finančních produktů. Tyto projekty měly být i realizovatelné a zároveň konkurenceschopné. Součástí řešení byla i tvorba krátké videoupoutávky a její prezentace před všemi účastníky i hodnotící odbornou porotou.

Úžasné bylo, že studenti měli možnost ověřit si teoretické znalosti přímo v praxi, vyzkoušet si týmovou spolupráci a rozvinout svoje kreativní a inovativní myšlení. Zvláštností této soutěže bylo, že studenti vytvořili soutěžící týmy až na místě metodou náhodného výběru, což pro některé byl zpočátku šok a v této zcela nové sestavě museli společně hledat co nejlepší řešení vylosovaného problému, museli se rychle poznat, domluvit se na společném postupu, naučit se spolu komunikovat, poslouchat se vzájemně, respektovat se, fungovat jako tým, někdy i improvizovat, riskovat, ustoupit od svého návrhu a přijmout jiný, lepší. Toto bylo pro všechny ohromným přínosem, neboť i v reálném životě budou nastupovat do firem jim zcela neznámých a budou se muset přizpůsobit novému prostředí, novému kolektivu, prosadit se v něm, najít si zde svoje místo. I když se studenti zpočátku nově vytvořeným sestavám bránili, velice rychle ztratili zábrany, a fungovali naprosto úžasně, s maximálním nasazením.

Jako odměnu za vítězství získal každý člen týmu velkého plyšového Snoopyho i další ceny. Ale především možnost stínovat top manažery MetLife – strávit celý pracovní den po jejich boku a vyzkoušet si, jak to ve světě velkých společností chodí. MOA