Náhradní trasa na Bělohrad povede v obou směrech přes úlibickou křižovatku, Konecchlumí do Mlázovic a Chotče. „Jsme rozlobení. Nikdo s námi o objížďce nemluvil. Odbočování z mlázovické silnice na pětatřicítku je i tak dost problematické a při zhuštěném provozu si to vůbec neumím představit. Chceme tu semafor nebo policii, která bude řídit dopravu," zlobí se starostka Konecchlumí Eva Lánská, která chystá písemnou stížnost na kraj i policii. Nákladní doprava by Konecchlumí neměla zatížit, po urgenci bude nasměrována z Lázní Bělohradu na Novou Paku.

Letos se uskuteční pouze dvě etapy renovace, a to z Chotče do Lužan a z Lužan na Špici. Úsek z Chotče po křižovatku na Svatojánský Újezd přijde na řadu až za rok. „Důvodem překlenutí do příštího roku je rozsah stavby a její organizace," vysvětluje Karel Charousek za krajské silničáře.

Kraj jako investor bude na akci požadovat dotaci z evropských fondů, jinak je připraven rekonstrukci za 64 milionů korun zafinancovat. Stavba řeší zesílení konstrukce vozovky včetně nového asfaltobetonového povrchu, sanaci krajnic i opravu jednoho mostu.