Pačtí znovu využijí moment, že lidé vyrazí k volebním urnám. Voličům distribuovali zároveň s volebními lístky i anketní, na nichž mohou zájemci z vybrat řešení dopravního terminálu.

To nabízí studie od firmy Loca Plan, která využívá stávající autobusové nádraží a nebo přesun do prostor na parkoviště pod náměstí, jehož využití nejlépe řešil projekt firmy Mardou. Třetí variantou je ponechat současný stav. Veřejnost může anketní lístky vhodit do speciálních přepravek ve volebních místnostech nebo případně donést do pondělí na radnici.

Podle místostarosty Pavla Bouchnera je stanovisko radnice neutrální a bude na obyvatelích, jakou variantu zvolí. Tu prý bude město akceptovat.
„Otázku umístění autobusového terminálu považujeme za zásadní, a proto se obracíme na občany, abychom znali jejich názor," říká starosta Josef Cogan, podle kterého je anketa tradičním prvkem přímé demokracie v Nové Pace. Podle některých jde ale jen o alibismus. Město akci zrealizuje pouze v případě získání dotace. Právě možnost dosáhnout na evropské dotace na modernizaci autobusových terminálu aktivovala mnoho měst. 

Ve středu proběhla v malém sále MKS veřejná prezentace dvou zvolených návrhů, přišlo dvanáct lidí.

VARIANTY
Podle firmy Loca plan je ideální lokalitou pro terminál stávající místo. Nádraží by se nikam nestěhovalo a vznikl by zde ideální počet parkovacích míst pro auta i autobusy včetně zázemí pro cestující. Náklady se odhadují na 35,1 milionu korun.

V druhé možné variantě by firma Mardou umístila na parkoviště pod náměstí nový terminál s krytými autobusovými zastávkami, včetně propojení s parkovacím domem, zapuštěným v terénu. Náklady se pohybují mezi 50 až 60 miliony korun.

Tady je výhodou přiblížení k vlakové zastávce, oživení vrchní části náměstí. Město si limitovalo vybudování nového terminálu částkou 60 milionů, dotace pak může dosáhnout maxima 45 milionů.