Pohřební služby klamou zákazníky, zjistila při kontrolách Česká obchodní inspekce. Ve dvou třetinách kontrolovaných provozoven inspektoři mimo jiné odhalili, že prodávající neuváděli ceny služeb, pozůstalým nevyplnili řádně objednávku a doklady o koupi nebo jim neposkytli pravdivé informace o reklamaci.

„Poskytovatelé pohřebních služeb by měli být vůči pozůstalým, kteří si objednávají tyto služby, ohleduplní a nezneužívat jejich těžké situace," uvedl ředitel ČOI Mojmír Bezecný. Dodal, že takové jednání není jen protiprávní, ale i neetické.

ČOI ve druhém čtvrtletí prověřovala pohřební služby v celé České republice. Kontrolovala 65 provozoven, nedostatky našla téměř u poloviny z nich. Ve 24 případech byly prohřešky tak velké, že provozovatel musel zaplatit pokutu. Stejně špatně jako ve východních Čechách dopady i kontroly v Ústeckém a Libereckém kraji, naopak nejpoctivěji přistupovaly k zákazníkům pohřební služby v západních Čechách.