Ze začátku mu motory připravoval tovární motorář Vilém Motl. Po vojenské službě se od roku 1980 objevoval na kopcích s legendární Škodou 130 RS, kdy mu už motory připravoval novopacký Milan Junek.

Od oblastí postoupil přes „malý mistrák" až do federálního šampionátu a zařadil se do elity jezdců tehdejší třídy A2 1300 – Petra Doležala, Oldřicha Babáka, bratry Hankovi a další. A právě s lomnickým Petrem Doležalem udržoval vřelý vztah a několikrát mu k udržení licence zapůjčil závodní auto.

Jedním ze splněných snů byl zisk první výkonnostní třídy a tím i možnost složit okruhové zkoušky. Když skončila homologace erese, začal závodit s vozem Škoda 120 a později Škoda 130 L.

Jako jeden z mála se může pochlubit zajímavou trojkombinací – byl u otevření nového mosteckého autodromu v roce 1984, zavíral starý okruh v Brně a v roce 1987 startoval jako jeden z prvních na novém brněnském okruhu.

Ve své kariéře více než dvacetkrát stál na stupních vítězů, například v Náměšti nad Oslavou, Lovosicích, Bílině, Hanušovicích, Kamýku nad Vltavou, Konici nebo Benecku.

Za jeden z největších úspěchů považoval celkové páté místo v mistrovství ČSSR třídy A2 1300 v závodech do vrchu v roce 1983, kdy jeho soupeři byli, vedle již zmíněných, Charouz, Král, Došek, Bold nebo Heřmánek.

V pondělí 5. června Pavel Strniště náhle odešel. Málokdy chyběl jako divák třeba na Barum Rally, kam byl zván jako V.I.P. host, nebo na autokrosových závodech ve Štikovské rokli. Letos se na nás poprvé bude při autokrosové Evropě dívat shora…

(pv)