71 DENÍKŮ: NAJDĚTE SI SVŮJ
Vyberte si svůj regionální Deník

Alpine Tour aneb Zillertal nejen pro lyžování

Tým Prasklej řetěz v Alpách.

Tým Prasklej řetěz v Alpách. Autor: Archiv týmu

9.7.2012 07:06

Miletín / Alpy – Již se to stává tradicí, a tak jsme opět po roce vyrazili na akci Prasklého řetězu „Alpine Tour 2012".

Ve středu 20. června v 5 hodin jsme vyrazili z Miletínského náměstí. Tentokrát jsme si to namířili k Zell am Ziller.

Z prvotních plánů zřejmě největšího počtu účastníků se před samotným odjezdem bohužel někteří z pracovních důvodů omluvili, a tak jsme nakonec směr Alpy vyrazili v sedmi (Generál, Breta, Jalovec, Karel, Jiří, Víťa a Súša). Do Zell am Ziller jsme dorazili po 13. hodině. Kemp přímo v tomto městečku se nám moc nelíbil, a tak jsme jeli dál, směrem na Mayrhofen.

Nakonec jsme se ubytovali v kempu, který se nacházel ve vesničce Laubichl. Celkem pěkné místo s výhledem na kopce a s optimálním zázemím (sociálky, vyhřívaný venkovní bazén s vířivkou apod.). To vše bylo pro nás připraveno. Po rozbalení stanové základny jsme se ještě vypravili na krátkou obhlídku Mayrhofenu. Do kempu pod přístřešek nám následně urychlil cestu déšť, což nám zdaleka nedělalo problém – bylo co plánovat a chystat na první výšlap.

Ve čtvrtek ráno jsme se probudili do celkem příjemného počasí. První výlet jsme měli naplánován na vrchol Penken. Při 20 km stoupání jsme se nejen pěkně zapotili, ale také opálili. Počasí nám opravdu přálo, a tak na samotném vrcholku v nadmořské výšce 2095 m n. m. jsme si dopřáli nejen zasloužené občerstvení, ale také odpočinek se sluněním. Krásné výhledy a panoramata byly odměnou za vynaložené úsilí při stoupání, ale nejen výhledy i následný sjezd zpět do kempu, dlouhý přes 20 km byl odměnou.

První den jsme najeli 43, 5 km a nastoupali 1679 výškových metrů.

Relax ve vodě
Po příjezdu do kempu jsme dopřáli našim svalům trochu relaxu ve vyhřívaném bazénu. Ani nám moc nevadilo, že se opět zvednul vítr a začalo pršet. Trochu nám náladu zkazili jen naši fotbalisté.

V pátek ráno počasí opět vypadalo, že nám bude přát. Tentokrát jsme si chtěli dát trochu lehčí trasu. Cílem měly být Krimelské vodopády. Ty však byly vzdáleny cca 50 km od našeho kempu. Jelikož lehčí cesta měla vést po frekventovanější silnici, tak jsme se rozdělili na dvě party. Jedna ve složení Jalovec, Kája, Jirka a Víťa jela po silnici a druhá parta Generál, Sůša a Breta se vydala mimo silnici, i když to znamenalo o dost větší stoupání, a to až do nadmořské výšky 2002 m n. m. Obě skupiny se měly sejít u přehrady Speicher Durlaßboden (1446 m n. m.). A odtud jsme měli pokračovat společně k vodopádům. Jelikož však stoupání bylo dosti náročné i po silnici s větší porcí kilometrů, tak jsme až ke Krimelským vodopádům nedojeli a naše cesta skončila u přehrady. Potěšením bylo, že jsme věděli, že od této přehrady nás už opět až do kempu čeká pouze sjezd.

Druhý den najela první skupina i s projížďkou v okolí přehrady 70 km a nastoupala okolo 1000 výškových metrů. Druhá skupina si výlet prodloužila po hřebenu a poté opět spadla do údolí, najela 68 km a nastoupala 1969 výškových metrů, (přiznejme to: vyjma Brety, který se unavil a po vystoupání hřebenovku už nedal).
Opět jsme po příjezdu do kempu dopřáli našim svalům pohodu vyhřívaného bazénu. I tento večer přišel svěží vítr z hor a opět neopomnělo i pršet.
I z pátku na sobotu se vypršelo a ráno nás opět vítalo do krásného dne. Posledním naším výletem v Zillertalu byla vyjížďka k přehradě Schlegeisspeicher v nadmořské výšce 1790 m n. m. Vyrazili jsme směrem na Mayrhofen a čekalo nás 27 km stoupání. Cesta vedla po asfaltu a stoupání nebylo nijak šíleně prudké. To se trochu změnilo, když jsme přijeli k mýtné bráně, kde pokud chtějí motorové prostředky pokračovat, musejí platit. My, poháněni vlastní silou, jsme mohli pokračovat bez poplatku. Od brány se pár úseků zvedalo přeci jen trochu strměji a také serpentýn přibylo. Krásná panoramata s přehradou však stála za trochu námahy. Od přehrady jsme chtěli ještě kousek stoupat k chatě, ale počasí nám nepřálo a začalo pršet. Proto jsme se rozhodli otočit zpět k naší základně.

Třetí den jsme najeli 58, 5 km a nastoupali 1348 výškových metrů.

Odjezd z kempu
Po příjezdu do kempu jsme opět relaxovali, a jelikož jsme tentokrát neměli zmoklé stany a nechtěli jsme je balit mokré ráno, tak jsme se rozhodli opustit tento krásný kout Alp již v sobotu navečer.

Celkem jsme tedy za tři dny v Alpách najeli 172 km a nastoupali 4996 výškových metrů. Počasí nám přálo a snad nám bude přát i při naší příští návštěvě v těchto krásných horách. AlpinTour 2013 zdar. :-

Více o této akci, spoustu fotografií a mapy tras naleznete na stránkách Miletínského bike teamu Prasklej řetěz http://prasklejretez.miletin.net/. ⋌Generál a Breta

Autor: Redakce

+ sdílejte

Sdílejte článek pomocí sociálních sítí

HLAVNÍ ZPRÁVY

Ilustrační foto

Nad jahodovou a čokoládovou vítězí vanilka

Jičín - K létu patří i kopeček zmrzliny. Prošli jsme se po centru Jičína a navštívili jsme místa, kde si tuto dobrotu můžete zakoupit.

Zmatená žena usnula na kolejích

Ilustrační foto

Vitiněves - Po šestnácté hodině oznámil muž na linku 158, že v obci běhá v nebezpečné blízkosti železničního přejezdu po kolejích žena.

Rekreanti spali, pachatel kradl

Ilustrační fotografie.

Jinolice - V noci na neděli úřadoval v místním kempu neznámý pachatel. Nepozorovaně vnikl do jedno z hotelů, kde z neuzamčeného pokoje, ve kterém spali rekreanti,…

Z hlásičů se linula nesrozumitelná slova

Hasiči. Ilustrační snímek.

Jičín - V úterý po jedné hodině odpoledne se uskutečnila zkouška nového výstražného systému. Byla neúspěšná.

Diskuse

Do diskuse nikdo nevložil žádný příspěvek

CELEBRITY

Hrachovcová se zlila v průsvitných šatech a nominovala Havlovou

Herečka a milovnice zvířat Kateřina Hrachovcová se rozhodla ledovou výzvu splnit dost vyzývavě. Schválně… celý článek ›

Mario Balotelli se vrací do Anglie! Ještě dnes má posílit Liverpool

Blíží se velký comeback! Celá Anglie je na nohou řeší návrat Maria Balotelliho. Ještě dnes pravděpodobně… celý článek ›

Módní policie: Některá to dá, jiná nudí a další těžce prohrává

Řada celebrit je na společenských akcích jako doma, někteří na nich i pracují. Jiní se na party objeví… celý článek ›

Vdova po zastřeleném podnikateli šokuje: Vyslýchali mě na manželův diktafon!

Když Eva Jandová popisuje osudnou noc 30. května 1993, kdy měl jejího muže Štefana (†26) a člena… celý článek ›

EXKLUZIVNÍ ZPRÁVY

Petra Faltýnová promluvila o VZTAHU s Leošem Marešem: Dali se opět dohromady?

Petra Faltýnová (36) se jela po náročné práci zregenerovat do římských lázní. Jak se teď staví ke vztahu… celý článek ›

To tu ještě nebylo: V pořadu Prostřeno se strhla BITKA a krev tekla proudem!

Že je Prostřeno pouze mírumilovný pořad o vaření? Kdepak! Může jít také o podívanou pro silné povahy. celý článek ›

Pohled pro bohy: Taťána Kuchařová odhodila stud a nechala se fotit NAHOŘE BEZ!

Na veškeré zábrany zapomněla Taťána Kuchařová (26) při focení svého posledního kalendáře. Předvedla se… celý článek ›

HROZIVÉ TAJEMSTVÍ královské rodiny: Kate Middleton prý POTRATILA!

Ta zvěst až bere dech. Něco tak strašného se krásné vévodkyni Kate (32) přece nemohlo stát. Přesto se po… celý článek ›

ZPRÁVY Z ČR A ZE SVĚTA

Dluhy manželů i svéprávnost. Občanský zákoník se opraví

Praha – Nová pravidla pro dohody mezi lidmi od jejich narození až do smrti se nerodila snadno. Po deseti… celý článek ›

Natočil prý yettiho. Zatím ze všech nejkvalitněji

Norsko /VIDEO/ – Jeden norský lovec se pochlubil na internetu se vskutku jedinečnou kořistí – natočenými… celý článek ›

Papež mluví o penzi a očekávání blízké smrti

Vatikán – Papež František se dotkl citlivého tématu, když poprvé veřejně promluvil
o očekávání blízké… celý článek ›

Podivné úmrtí v Lužické nemocnici: Vraždila sestra?

Rumburk – Podivné úmrtí šetří kriminalisté v Lužické nemocnici v Rumburku. V noci z 5. na 6. srpna tu za… celý článek ›

Copyright © VLTAVA-LABE-PRESS, a.s., 2005 - 2014, všechna práva vyhrazena. Používáme informační servis ČTK. Publikování nebo šíření obsahu denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA-LABE-PRESS, a.s., zakázáno. VLTAVA-LABE-PRESS, a.s. je členem Unie vydavatelů.